marts 2020
10 marts
otrdiena
09.00
Pilsētsaimniecības un drošības komitejas sēde
Jūrmalas pilsētas domē Jomas ielā 1/5
  1.  

Darba kārtības apstiprināšana

J.Lediņš

  1.  

Par debitoru parādu norakstīšanu

Ģ.Brambergs

  1.  

Par automašīnas Mercedes Benz 917, valsts reģistrācijas numurs GG1587, atsavināšanu

G.Lasis

  1.  

Par kustamās mantas – būvgružu konteineru, atsavināšanu

 

  1.  

Par dalību Valsts atbalsta pasākumā zivsaimniecības attīstībai no Zivju fonda finanšu līdzekļiem “Zivju resursu aizsardzības pasākumi, ko veic valsts iestādes vai pašvaldības, kuru kompetencē ir zivju resursu aizsardzība (izņemot attiecīgās institūcijas kārtējos izdevumus)” atklātā projektu konkursā

E.Pivarūns

10 marts
otrdiena
10.00
Transporta un mājokļu jautājumu komitejas sēde
Jūrmalas pilsētas domē Jomas ielā 1/5
  1.  

Darba kārtības apstiprināšana

L.Loskutova

  1.  

Par dzīvojamās telpas Skolas ielā 29-9, Jūrmalā, īres līgums noslēgšanu

G.Kovaļevska

  1.  

Par dzīvojamās telpas Skolas ielā 44-82, Jūrmalā, īres līguma noslēgšanu

 

  1.  

Par dzīvojamās telpas Slokas ielā 63 k-3 - 4, Jūrmalā, īres līguma noslēgšanu

 

  1.  

Par dzīvojamās telpas Slokas ielā 63 k-3 - 30, Jūrmalā, īres līguma pagarināšanu

 

  1.  

Par dzīvojamās telpas Slokas ielā 63 k-5 - 16, Jūrmalā, īres līguma pagarināšanu

 

  1.  

Par dzīvojamās telpas Jurģu ielā 6-12, Jūrmala, īres līguma pagarināšanu

 

  1.  

Par dzīvojamās telpas Dubultu prospektā 11 k-4 - 1, Jūrmalā, īres līguma pagarināšanu

 

10 marts
otrdiena
13.00
Edinburgas prosp.75
10 marts
otrdiena
18.00
"Rokdarbi Aspazijas laikā" - etnogrāfes Aijas Jansones lekcija. Aspazijas mājā
Aspazijas mājā Z. Meierovica prospektā 18/20

10. martā plkst.18:00 aicinām uz etnogrāfes Aijas Jansones lekciju “Rokdarbi Aspazijas laikā”, lai saprastu, kur un kā mūsu vecmāmiņas, viņu mammas un vecmāmiņas smēlušās zināšanas, lai radītu darbus, kurus varam vilkt ārā no pūralādēm un apbrīnot joprojām.

 

“Jebkurai amata prasmei ir vajadzīgs laiks. Uz līdzenas vietas nekas nepiedzimst“, norāda Aija Jansone, piebilstot, ka augstajam līmenim kādu Latvijas rokdarbnieces sasniedza 20.gs. 20.-30. gados pirmsākumi meklējumi 19.gs. vidū. Tad mainoties sociālekonomiskajai situācijai, Latvija pārgāja no tradicionāli arhaiskās rokdarbu kultūras uz pilsētai raksturīgo. Attīstījās rokdarbu veikalu tīkli. Kļuva pieejami izsmalcināti materiāli – diegi, tills, tīkliņš, smalks lins un rokdarbu literatūra. Jau 19.gs. 80. gados visi rokdarbi, kas ir modē Eiropā, ir arī Latvijā. Lai sieviešu rokas nestāvētu dīkā, ar valsts atbalstu latviešu meitenes pat tiek sūtītas uz Somiju apgūt jaunāko aušanas tehniku. 20.gs sākumā teju visos pagastos aktīvi darbojas rokdarbnieču pulciņi. Arvien populārāki kļūst rokdarbnieču kursi, kuros par samērā augstu samaksu sievietes var apgūt vissmalkākās rokdarbu tehnikas. Aija Jansone: “Spēt strādāt augstā līmenī var tikai tad, ja redz paraugus, ja ir no kā mācīties. Visos laikos ir bijuši cilvēki, kuriem rokdarbi padevušies labāk nekā citiem, kuriem tas ir šūpulī ielikts. Un tā laika izcilāko rokdarbnieču veikums izpelnās ļoti augstu vērtējamu.“

 

Latvijas brīvdabas muzeja Etnogrāfijas nodaļas vadītāja, daudzu grāmatu par Latvijas etnogrāfiju autore, Triju zvaigžņu ordeņa kavaliere,  LU Latvijas vēstures institūta pētniece Aija Jansone Aspazijas mājā viesosies,  lai izvērtētu un atklātu  izstādes “Pasaciņa” noslēpumus. Pērnā gada nogalē atklātajā izstādē, kura vēl apskatāma tikai līdz 15.martam,  izstādīti arī 20 – 30. gados tapuši rokdarbi, kurus vieno Aspazijas dzeja.

10 marts
otrdiena
19.00
Dubultamatieru līgas spēle basketbolā vīriešiem
Bulduru Dārzkopības vidusskolas sporta zālē Viestura ielā 6
Dubultamatieru līgas spēle basketbolā vīriešiem

“Crown/Restorfx” – “BK Mangaļi”

05.02.2020 - 10.03.2020
Elitas Vansovičas piemiņas izstāde “Turpinājums …”
Dubultu Kultūras kvartālā Jūrmalas Mākslas skolā Strēlnieku prospektā 30 korp. 2

 

Izstāde veidota sadarbībā ar Elitas Vansovičas darbu glabātāju Ivaru Vansoviču un mākslinieci Baibu Rēderi.

 

Elita Vansoviča bija ļoti radoša māksliniece, kas vienmēr meklēja jaunus izteiksmes veidus un paņēmienus. Viņas lietu uztvere un atklāsme ir izsmalcināta un emocionāla. Mākslinieces atstātais mantojums mums ļauj ielūkoties smalkajās dvēseles vibrācijās, kas rodas sastopoties ar apkārtējā patieso būtību.

 

Izstādē skatāmi darbi akrila, akvareļa, grafikas un zīmējuma tehnikās. Māksliniece strādājusi daudzpusīgi un vienmēr krāsaini. Krāsa ir viens no būtiskiem Elitas Vansovičas izteiksmes veidiem. Ar krāsu tiek izteiktas sajūtas un kontrasti, kas paspilgtina emocionālo izteiksmi. Māksliniece bija laba zīmētāja, kam svarīga ir arī līnija, šī trauslā stīga, kas savieno un šķir, stīga starp mirkli un mūžību. Izstādes nosaukumā “Turpinājums” jau ietverta doma par to,  ka Elita paliek ar mums savos darbos un arī viņas ieguldījums bērnu un jauniešu radošajā izaugsmē ir paliekošs un neizdzēšams. Izstādē skatāmi arī daži Elitas audzēkņu darbi, kas tapuši pagājušā gada nogalē.

 

Elita Vansoviča absolvējusi Liepājas Lietišķās mākslas vidusskolu, Rīgas Tehniskās Universitātes Arhitektūras fakultāti, Latvijas Mākslas akadēmijas Dizaina nodaļu un Liepājas Universitātes Pedagoģijas un psiholoģijas nodaļu. Elita strādājusi gan kā arhitekte, dizainere, mākslas terapeite, gan kā pedagoģe un māksliniece. 

 

Elitai šogad būtu 50. dzimšanas diena un viņa vēlējās sarīkot savu personālizstādi. Izstāde būs, bet bez viņas  tiešas līdzdalības. Tomēr viņa turpinās savos un arī audzēkņu darbos, kuros var redzēt  un sajust Elitas klātbūtni.

 

08.02.2020 - 17.05.2020
Izstāde “Džemma Skulme. Saruna ar laiku”
Mākslas stacijā "Dubulti" Zigfrīda Meierovica prosp.3

Mākslas stacijā “Dubulti” atklāta izstāde “Džemma Skulme. Saruna ar laiku”, kurā aplūkojami spilgtākie pēdējo gadu pārsteigumi, kam pievērsās māksliniece.

Sagaidījusi savu 90. dzimšanas dienu, Džemma Skulme turpināja strādāt – no 2016. līdz 2019. gadam notika piecas personālizstādes, sadarbības projekts ar mūzikas grupu “Instrumenti” un eksperimenti ar 3D glezniecību.

Džemma Skulme ir gleznojusi vizuālos pielikumus diviem grupas “Instrumenti” albumiem – “Atkala” un “Cilvēks”. Džemmu uzrunāja mūziķis Jānis Šipkēvics, un viņu tikšanās, kurās māksliniece iepazīstas ar “Instrumentu” topošajiem skaņdarbiem, ir iemūžinātas video. Izstādē būs iespēja šīs tikšanās vērot ilgspēlējošā video, kā arī aplūkot gleznas, kas radās kā mazi abstrakti kvadrāti, bet izvērtās ciklos un veidoja Džemmas pēdējo personālizstādi  “Mākoņgabali”. Māksliniece pārsteidza ar košajiem un, kā viņa sacīja, “dzīvajiem krāsu plūdumiem, krāsu tecinājumiem, izlijumiem un izšļakstījumiem”. Mūža nogalē Džemma pievērsās arī ainavu glezniecībai.

3D glezniecības izaicinājumam Džemma Skulme ļāvās, sava mazdēla Jāņa Skulmes un jaunā režisora Reiņa Kalnaeļļa mudināta. Pirmo reizi turot rokā virtuālo gleznošanas rīku, Džemma spēja radīt savas atpazīstamās līnijas un figūru. Šie faili ir saglabājušies un mākslas stacijas “Dubulti” izstādē pirmo reizi būs skatāmi plašākai publikai. Izstādes atklāšanā Reiņa Kalnaeļļa vadībā iecerēts “ieiet” Džemmas 3D gleznās, aplūkojot tās no iekšpuses.

 

Džemma Skulme (1925–2019) dzimusi Latvijas modernisma klasiķu – gleznotāja Oto Skulmes un tēlnieces Martas Skulmes – ģimenē. Absolvējusi Latvijas Mākslas akadēmijas Monumentālās glezniecības nodaļu (1949) un Iļjas Repina Valsts akadēmiskā glezniecības, tēlniecības un arhitektūras institūta aspirantūru Ļeņingradā (tagad – Sanktpēterburga).

Māksliniece regulāri piedalījusies izstādēs un veidojusi personālizstādes. Vadījusi Latvijas Mākslinieku savienību no 1977. līdz 1992. gadam, mērķtiecīgi atbalstot moderno mākslu un veicinot Mākslas dienu uzplaukumu. Devusi savu ieguldījumu atmodas virzībai Latvijā. 1995. gadā apbalvota ar Triju Zvaigžņu ordeni, 2019. gadā – ar Purvīša balvu par mūža ieguldījumu.

Džemmas Skulmes darbi ir Latvijas Mākslinieku savienības muzeja kolekcijā, Latvijas Nacionālā mākslas muzeja krājumā, Valsts Tretjakova galerijā Maskavā (Krievija), Ratgersa Universitātes Zimmerlijas Mākslas muzejā (ASV) un privātkolekcijās – Zuzānu kolekcijā (Latvija) un ārvalstīs.